- Výrobní systémy vodíku
- Systémy pro uložení vodíku
- Instalace a integrace vodíku
- Transportní moduly vodíku
- Plnicí stanice vodíku
- Záložní energetické systémy
Výroba „zeleného“ vodíku = jako zelený je označován vodík, který je vyroben za pomocí energie z OZE – obnovitelných zdrojů energie. Dále se můžeme setkat například s pojmy růžový vodík (zdroj jaderná energie), nebo například modrý vodík (zdroj zemní plyn), apod. V těchto systémech je vstupem elektřina a voda, následně se za pomocí elektrolýzy vody vyrobí čistý vodík a kyslík.
Stacionární tlakové nádoby, které se nejčastěji využívají jako úložiště energie (vodíku). Může se jednat o ocelové či kompozitní tlakové nádoby nebo kaskádové systémy. Mohou být uloženy na povrchu či v podzemí.
Je součástí řešení každého projektu, který je tímto směrem zaměřen.
Transportovatelné nádoby/tlakové láhve pro potřeby další přepravy a plnění na jiných místech. Typicky lze hovořit o kompozitních či ocelových lahvových svazcích, případně jednotlivých tlakových láhvích, které jsou schváleny pro transport dle příslušných norem.
Bezpečné a výhodné řešení skladování a přepravy
Kombinace tlakových nádob UAC typu IV s nízkou hmotností a bezpečného konstrukčního řešení našich celokovových kontejnerů nabízí vyšší bezpečnost a lepší využití prostoru pro silniční přepravu větších objemů stlačeného vodíku. Tlakové nádoby UAC z materiálů ze skelných vláken a epoxidové pryskyřice jsou lehké, robustní a nekorodují. Nabízejí vynikající únavovou odolnost, široké teplotní tolerance, zvýšenou bezpečnost a nákladovou efektivitu a jsou výzvou pro tradiční alternativy z oceli nebo uhlíkových vláken.
Dodáváme standardní konfigurace ale také řešení na míru, která splňují specifické požadavky zákazníků a jsou v souladu s příslušnými normami.
Hlavní výhody
- Větší objem plynu
- Vyšší úroveň bezpečnosti
- Vysoká odolnost
- Prodloužená životnost
- Snížené náklady na životní cyklus
Plnící vodíkové stanice pro autobusy, nákladní automobily, dodávky/osobní automobily, vlaky, lodě, stavební stroje, manipulační techniku, tlakové láhve.
Přesněji řečeno se jedná o přečerpávací stanice vodíku. Jedná se o klasickou čerpací stanici tak, jak ji známe u benzínu, nafty, LPG, případně CNG, jen s tím rozdílem, že tankujeme vodík.
U autobusů a velkých nákladních vozidel se standardně jedná o systémy s tlakem 350bar, u osobních automobilů pak 700bar.
Hlavní výhody aplikace
Integrované řešení
- Skladování plynu
- Přeprava plynu
- Výdej plynu
Mobilní schopnost
- Rychlé nasazení
- Inherentní spolehlivost
- Snadná škálovatelnost
Flexibilní protokoly pro doplňování paliva
- Připravenost na komunikaci J2799
- Certifikované měření hmotnostního průtoku OIML
Bez palubní komprese
- Nízká spotřeba energie
- Nízké investiční náklady umožňují malé flotily vozidel
- Nízká hlučnost provozu
Pioneer je určen primárně pro:
- Autobusy
- Dodávky
- Nákladní automobily
- Stavebnictví
- Manipulace s materiálem
- Záložní řešení pro pevné stanice
Jako úložiště přebytečné energie z FVE a její opětovné využití v případě potřeby je možné realizovat již od výkonů v řádu kW, tak aby byla zajištěna co největší soběstačnost celého systému. Jednoduše řečeno, většinou když svítí slunce, nebo fouká, tak energii z FVE nemůžeme, nebo neumíme využít, a když jsme večer doma, tak už tuto energii nemáme. Vodík pak slouží jako nosič energie, podobně jako akumulátory a poskytuje energii, když je potřeba. Hlavní výhodou je, že vodíkové nadrži nevadí, když ji vyčerpáte celou, nebo jen trošku, případně že chcete nechat zásobu až na zimu, kdy bude nejvíc potřeba. Vodík v ní na Vás počká.